mandag 11. oktober 2010

Ulike mennesketyper

Jeg elsker å studere andres væremåte og oppførsel. Jeg ser ofte etter små særegenheter og trekk de gjør i ulike sammenhenger. OG da blir man mer oppmerksom på sin egen rolle opp i alt. Hvordan påvirker jeg mine omgivelser...negativt? positivt? provoserende? kjedelig?

Jeg har denne uken vært på kurs som omhandler det å forstå de ulike mennesketypene. Alle har vi ulike prosesser på hvordan vi kommuniserer med andre, hvordan vi løser et problem og hvordan vi er som ledere. Human dynamics heter utviklingsprogrammet. Jeg anbefaler det til alle egentlig. Man trenger ikke være leder for å være med. Jeg syntes det til og med kan være et verktøy for ektepar/samboere til å forstå hverandres ulikheter i forholdet og godta/forstå bedre.

Endel fordommer ang. andres væremåte blir satt på prøve. Hvem har vel ikke tenkt: " Fader så treeeeeg, kommer hun aldri på hva hun skal si?" eller "så urolig frekk hun var! avbrøt meg jo!" Dette er et spennende emne, som alle burde satt jeg inn i.

Over til godjenta mi og hennes mange uttrykk. Jeg knipset ivei her en dag og jeg syntes hun er så levende i kroppspråket sitt.





Skissedilla er ute med nok en skisse, så det er bare å slenge seg på! Dagens skisse er laget av Brit.


Ingen kommentarer: